Penjoin kelabi Milani

30 November 2010

AKU dan TONG SAMPAH!!


gambar yg di ambil oleh kaq zana,
masa aku teman bella gi latih boling padang.


glitter-graphics.com

salam ekpressi diri anda.
aku dan tong sampah!!
nampak macam jijik kan.
nampak aku ni pengotor gila kan,
x kesah la,
actually gambar nie,
memberi banyak makna,
yang mendalam untuk diri aku.
utk sape-sape yg memahami diri aku,
mesti dia tahu rahsia di sebalik gambar 
yang kotoq nie.



ok! aku nak tanya pada kalian semua,
ape-kah???
 pandangan pertama uolss bile tengok je pixture ni??

kira nya, bila nampak je picture ni,
mesti ade bende yg korg bayangkan kan?
sure punya la!!
sebab ramai kawan-kawan aku dok tanya,
ape makna ko di sebalik gambar nie.




ok lah! pada aku,
gambar ni menggambar kan kehidupan dan,
gambaran nasihat utk diri aku sebenarnya,
kenape ekk??
johor sangat ade ekkk..
 ok, sebabnya adalah: 

- aku?? aku adalah diriku,
merenung jauh ke satu titik fokus yg saksama.
dan tong sampah??
meletakkan diri aku pada satu tahap yg rendah.
tong sampah adalah kotor,
so x bermakna kita yg bersih x akan jd kotor
 pada satu hari nnti,

(merasai bottom billion)

- aku?? aku adalah aku,
sentiasa cuba utk berfikiran terbuka demi alif ba ta,
dan tong sampah??
adalah seseorang yg patut berada disebelahku,
kerana tidak semestinya aku terlalu,
mengkehendaki sesuatu yg sangat2 perfect,
utk menemani hidup aku hingga ke akhir hayat.
aku perlu buangkan,
 rasa terlalu memilih @ sangsi 

dalam mencari
teman hidup yg sejati.
(nobody is perfect)

- aku?? aku adalah aku,
yang cuba merasai keperitan kehidupan org lain,
dan tong sampah??
adalah simbolik kepada kehidupan yg sebenarnya penuh
dengan kelencogan dan kekufuran.
jadi aku? perlu berhati-hati utk 
menjalani kehidupan yg tarbaik.


"ini lah kisah aku dan tong sampah"
"seribu makna, sejuta kasih, sebilion peringatan, seterilion perlakuan dengan satu nawaitu abadi : lillahi ta'ala"

molot herot-berot anda

No comments:

Post a Comment