Penjoin kelabi Milani

27 November 2010

CINTA CINA RABUN




ok baiklah,
pelik je bunyi post ni kan tuan-puan semua,
selalu orang penah kate
kaHwin 'CINA BUTA'
penah dengar kan??
penah belajar kan
masa DARJAH KHAS,
munakahat bab 6,
(johor je ni yg ade)
cewah! aq pangkat 3 je pon..
hahaha



"KAHWIN CINA BUTA"
bermaksud: 
Jika seseorang itu telah menceraikan isterinya dengan talak 3, maka cara untuk menjadikan bekas isterinya sebagai isterinya semula dengan cara si perempuan itu perlu menikahi lelaki lain dan telah melakukan persetubuhan.. Si suami yg telah menceraikan dgn talak ba'in itu boleh merujuk si isteri yg asal tadi apabila telah diceraikan oleh lelaki itu dengan atas niatnya sendiri bukan kerana menjadi Cina Buta.
sumber: klik

so? paham x?
x faham kan.
cmni la.
 # suami > ceraikan isteri  dengan talak 3> isteri kawin>
 isteri kena cerai lps tut2 >
> laki yg 1st nikah balik ngn isteri tadi.
so, simple je kan.
.
.
.
.
.

ok dalam post ni,
CINTA CINA RABUN,
kes nye aku katakan lebih kurang sama la,
cuma kureng sikit la isi2 nye, 
(memandai je aku ni)
so, aku ade 1 citer baik nak btaw anda,
sebab dari citer ni la,
aq dapat idea.
saksikanlah olehmu sang hujan~~~


Aku ade sorg kawan,
aku ulang KAWAN ok,
so dia ni banyak kakaq angkat la,
memang banyak,
huh bajet hot katenye la,
alaa biasalah
kakaq, abang, adik angkat nie,
nasib bek imam angkat xde kan,
law ade, huh! tataw la aku nak ckap ape,
bila dah berankat-angkat nie,
ala mula2 adik-kakak la,
adik- abang la,
(terasa gak aku)
sumenye trasa MESRA je,
wah macam ade orang bekap gitew bila
ade kakaq or abang angkat ni,
hahahhaaa




so, mula-mula angkat,
lame-lame terangkat beb,
yela mesej2 x penah putus,
bila kluaq kene cakap kt si angkat2 nie,
nak pilih awek ke nak berboyprend ke
kene la mintak izin si angkat,
alahai...GAMAKnya,
mintak berkat kot,
MAK ABAH ko x tanya polak,
sengal!
hahahaaa

ok la, so the point is,
cinta cina rabun,
dapat di cakap-in,
bahawa situasi-nya ini macam ok,
jumpa > berkenan > berangkat-angakat (x same umor) > ade rules >
ngadu masalah > cinta salah sorg ditolak > sayang sangat > COUPLE.
omaigosh sweet gila.




 jadi, law cina bute kene tut2 dulu,
tapi law cina rabun, x yah tut2 tapi kene tit2..
hahaha
hahaha
hahhaha 
hahhaaa



so TAHNIAH kepada KAWAN aku,
sebab akhirnya hang dah jumpa kekasih haty hang,
baguih la,
senang hati aku la lepas ni,
walau hang x btaw aku, tapi
aku ley nampak dah,
mudah-mudahan kekal la ke akhir hayat.
amin! alhamdulillah.


eley aku ni cakap org je,
tapi aku still single sampai la ni,
6 tahun kot,
hahaha
x jumpa yang TARBAIK kot,
kadang2 dah jumpa,
tapi x serasi nak wat cmne la kan
so, ia bukan cinta cina buta, rabun ke hape ke,
maybe cinta cina katarak mata
(selaput pada mata).
sekian saja.


molot herot-berot anda

No comments:

Post a Comment