Penjoin kelabi Milani

26 January 2011

APEKES?? x nak lawan, tapi nak menang jer.


salam.
 selamat-selamat-selamat
selamat kepada kepada yg berkenaan.

wow !!
isu Pilihan Raya Kampus (PRK)
dah mencanak-canak kecoh kat mana2 skarang nie,
timbul la "manusia-manusia" tanpa nama,
kat facebook, 
 xde muka, x de nama,
kalau ade muka pun,
muka binatang.
flyers tersebar-sebar sana sini,
gerakan-gerakan sulit berleluasa,
ade jugak la manusia,
x penah bertegur, x penah senyum,
tiba-tiba je  ' insaf '
hadoi!
APEKES??


ada 1 kes,
kononnya nak bertanding dalam PRK kali ni,
kerusi School,
school mana tuh aku boleh sebut,
tapi tak boley taip,
bahaya kot..
maybe !!
mungkin !!
perhaps !!
o
o
o
o
(muncung2)


tapi jangan risau ar,
kompem menang la,
kalau ikot jalan yg VETOL @ siratol mustakim,
lurus kew??
dengar cerita, 
budak tuh and ' geng2 ' dia,
pasang strategi baik punyer cilok,
hantar spy2 gi jumpe,
budak-budak yg ' tersenarai ' utk bertanding,
untuk mem-comfirmkan,
budak-budak nie,
tak akan bertanding utk School,
wow~ suka nya dengan
strategi BAIK PUNYER nie,
pujok-pujok org lain supaya jgn bertanding,
ushar sana sini supaya
kerusi School x tergugat katanya!
oh 
terbaik dari ladang,
mana dia ngaji aku  x tahu.
APEKES???

perbualan:
  A: ko nak bertanding utk School ke?
B: Eh, tak la.. aku mana layak weh...kenapa?
A: oh bagus la, aku dengar ko nak bertanding utk School, 
aku dengar cerita la dari orang lain.
B: emmmm, mmg ade org ushar2 aku 
utk bertanding PRK kali nie,
tp macam x sesuai kot utk aku, banyak lagi budak2 lain..
A: bukan ape, kalau kau nak bertanding, 
bertanding la kerusi UMUM,
yg kerusi school AKU NAK...
B: eh nape pulak mcm tuh?...
A: sebabnya aku tak suka bertanding, 
mcm biasa la, kerusi INI kan selalu menang tanpa bertanding...
B: oh ok...tgk kan je la...
A: ok.. baik punyer...

# # pebualan ini benar kew??
Tapi.....

APEKES??

hurm,
membosankan la,
patutke nak jd pemimpin,
utk sahabat-sahabat lain,
tapi CUAK utk lalui SARINGAN PERTAMA.
yela, bertanding itu kan umpamanya
ujian pertama, 
kalau ini pun dah x berani,
ape tah lagi utk next step selepas MENANG kan.

ok.
sekian terima kasih
utk
APEKES??



molot herot-berot anda

No comments:

Post a Comment