Penjoin kelabi Milani

11 April 2011

its time to suka & duka.


HUH!!
dah bersarang belog aku ni,
lama jugak aku x hupdate belog terchenta nie,
aku bizi la bai,
al-maklomlah nak pilihan raya negeri SWAK kan.
hoi-hoi 
xde kaitan la!
merepek jah.


SUKA:

S- Sapik
U- Ummphh
K- Kendu
A- Arr
fine!
merepek lagi!
ok2, selama aq x dan nk post ni,
byk bende2 best kat berlaku kat aku,

SATU:
 Dah lepas jawatan sebagai NYDP kat kelab geo usm,
uh lega sangat2 la,
even x banyak program yg buat,
at least kami bangga dapat idupkan semula
kelab ni,
walaupon "RAMAI" yg cuba boloskan kekuatan kami.
ah nanti2 la citer
yg penting 1 tanggungjawab dah langsai.




ini lah suka sakan wat kerja sama2 dlam kelab geo.
luv korang la.

DUA:
 Projek MAMPIR: MALAM PENGHARGAAN IKMAR
berjalan dengan baik,
malah ia seperti permulaan utk IKMAR
melakukan evolusi.
mana taknya,
aku melihat mampir ini
seperti dapat mengeratkan semula ikmar,
yg lama-lama kami rapatkan semula,
dah nampak da bayang2..hehe
satu lagi,
aku terharu bila tengok adik2, abang2, kakak,
merewang kat dapur, 
sediakan hidangan nasi ambeng,
even msa tu kitowang jah yg tahu
betapa kelam kelibut gila,
hehe
tp mesra semua tetap ada.
thanx la.
aku bangga menjadi pelopor utama
MAMPIR yg pertama kat IKMAR.
ehem! bukan senang ok jadi pengarah projek 
MAMPIR ni,
kelainan nak kene cari.
fuhh! memang kelainan nama MAMPIR & NASI AMBENG 
+ vespa & basikal tua
menjadi tarikan utama la,
tak sio-sio la
dalam masa dua hari jah,
kami dapat kumpul 200 orang peserta,
tu pon ada yg nak lagi tuh,
tapi x nak la ramai2,
risiko kot.
hehhe
tu je la yg mampu utk mampir kali ni.

respon kata: makan memang puas gila,
pakai talam ok.
hahaha







secara jujur, aku memang suka tengok gambar2 masa MAMPIR ni.
kami mcm family. CERIA, MESRA DAN NAKAL.
kami bangga menjadi ahli IKMAR dan MAMPIR.

TIGA: 
Dinner kali ni semua aku dapat adiah,
dinner hoki, dinner tot, dinner convex, dinner amlis,
dinner geo, mampir,
hampir semua aku menang cabutan bertuah.
ish 1st time kot dapat.
alhamdulillah~
murah rezeki.
allah nak bagi kan.

paling x ley bla!
aku jd best dressed masa dinner AMLIS.
wow! mcm rabun ayam dak2 ni
pilih aku,
tapi memang aku ptt menang kot sebab,
aku ikot tema,
kotemporari la katakan
aku menang botol rm2.
hahaha





hehehe tuu..tuuuu..tuu
botol RM2 from AMLIS
Thanx u olz!

EMPAT: eermm saya ada JOHAN
yey! yey! JOHAN ada disisi saya selalu,
ari2 kene belai,
kene mandikan,
kene urut2 kan,
kene bagi dia makan,
ish! dah la putih.
geram taw.
harap2 JOHAN
sehat selalu la erk!
haha
mana JOHAN oiii!
mana ni
sat2-----
> < ,

cute gila!
ah man0-mano yg ada sakit asma,
gaut ka, lemah lutut kah,
gi kelik2,
jangan ngado2 nak pegang2 JOHAN ni ok.
haha

LIMA: 
Dapat tengok movie JUSTIN BIEBER,
"NEVER SAY NEVER"
kalau nk tau,
memang lama da aku tunggu movie ni,
sebab aku agak minat ngan suara dia ni.
cuba la tengok LIVE sedap x sedap 
suara dia even da pecah sekang suara dia,
ramai yg kata J.B ni mcm pondan,
yela suara kepit,
but tu kalau dengar kat radio ke mana2 ke kan
kalau nak tau pondan ke x dia ni,
p la tengok movie dia ni
kuar 14 april 2011, 
tapi aku menjadi orang terawal yg p tengok
tayangan perdana nya ritu.
gila kental sedap beb!
hehehe



ummppp rasa nya x ramai yg tau kot
sabtu malam ahad ritu dah keluar tayangan perdana dia ni!
hehe

ok kita tukaq pada yg DUKA polak:

D- Demm
U- You (U)
K- Kiss
A- Apek (nama aku la)

see! merepek jah la.

SATU:
 kes aku x selesai lagi,
walau CCTV dah keluar,
dah p jumpe saspek2
but xde yg nak ngaku.
yela
"orang gila berak tengah jalan pon,
dia x nak ngaku tu taik dia kan"

DUA: 
mcm-mcm dah cuba,
sana-sini dah perabih,
kes tetap x jalan,
nasib bek la BIMB dah keluarkan
CCTV but agak tak membantu kot.
hemm~

TIGA: 
"ramai" yg kata,
sah memang dia yg mencurik duet aku,
entah!
x tahu dah nak kata ape.
aku boleh cakap,
kalau ko amik duet aku,
aku redha kan nye,
sebab tu bukan rezki aku kot,
tapi biarlah ALLAH
yg membalasnya,
mybe bukan sekarang,
satu hari nnti sapa tahu kan?
kuasa ALLAH.

EMPAT: 
duka la sebab mcm x de harapan
dah nak dapatkan duet yg dlm bank
tuh.
sangat2 duka,
mcm mana nk sara idup kat usm ni,
yg tinggal berapa bualn jer,
mcm mana nak bayaq duit kereta,
mcm mana nak bayaq duit makan,
mcm mana nak isi minyak,
sume tu guna kan duet ok!
bukannye daun nangka,
petik tepi jalan,
gi kaunter dan bayar,
hurm~

LIMA: 
embah kata,
sabar la cu.
ada hikmah.
yes aku tengah belajaq sabar,
sabar itu separuh daripada iman,
allah tahu segalanya.
insyallah,
semua yg berlaku sebagai pengajaran
utk aku dan orang lain
engat! jangan guna no pin IC kat kad atm korang yer,
pencuri memang bijak walaupan dia bodoh.
hahaha

ENAM:
 ada kawan yg dah berubah,
dulu rapat,
sekarang bagai musuh
kenapa?
mcm ada something x kene la.
bio la.
embah kata!
sabar yer.

dan yg TERAKHIR
ni bukan suka or duka
tapi mcm x tau nak dikategorikan sebagai ape,

kalau nak taw,
tanggal 29 mac 2011,
aku telah dipilih sebagai YDP IKATAN MAHASISWA/I JOHOR USM
pada korang la kan.
kalau korang dpat amanah ni
rasa2 korang suka x?
ke memang tebal muka sangat2 suka,
aku labelkan yg aku
nak kata x suka x jugak,
suka pon x jugak,
try nak tolak,
tapi bila pikiorkan
ia amanah daripada sahabat2 yg ada,
aku teruskan juga.
cuma byk bende yg kene belajaq ok,
mana-mana kesilapan kita betolkan
la sama-sama la ea.
hehe
cuma aku suka sebutkan la
beberapa word sejak jadi YDP ni,
"legasi-delegasi-menjohorkan-ikmar"
mungkin ia akan menjadi motto aku kot,
"akan kita sama-sama melegasikan IKMAR bersama delegasi yg ada"
oh semangat polak pak cik nie.
hahaha






inilah keluarga baru aku.
IKMAR USM TARBAIK LA!


ok la
nite!
oi da pagi la
tido~



molot herot-berot anda

No comments:

Post a Comment