Penjoin kelabi Milani

22 March 2011

Terasa tacing saat-saat macam nie.


"kawan sampai kiamat"
kata-kata kak nita kitew bila dia cakap
program dia kat telebesyen.

coretan malam nie,
di saat hujan sedang menonong turun,
membasahi bumi,
tetibe nak menulis lak,
alkisah tacing-mentacing,
bukan senang woo nak cakap sal tacing2 nie,
geli ok.
fine!

baru aku tahu,
siapa itu kawan, sahabat, dan rakan,
ada beza rupenya kan.
masa aku susah2 macam ni,
rupanya ramai yg amik berat pasal aku,
even aku x kenal pon org tuh,
tapi dia punye amik berat,
amat dahsyatt!

teringat masa awal-awal
kehilangan duet hari tu,
bila dapat tahu je duit lesap dalam BANK,
lemah lutut aku dibuatnye kat kaunter,
terpinga-pinga aku x taw nak wat ape,
msa tu jugak,
ramai kawan yg datang mendampingi aku,
x cukup kata-kata semangat,
siap ulur bantuan nak tolong
siapkan IC, LESEN, gi balai, gi ulang alik sana-sini,
semata-mata nak settle kan kes ni.
siyes! aku sayang kawan-kawan aku,
orang kata,
sebab kawan jugak noleh buat kita menangis,
pasai kekasih x de hal sangat,
but bila pasal kawan ja,
memang boleh buat seseorang tu tersentuh haty nya la.
bak kata hati besi boleh jadi air la.
choii sangat la.
hahaha

baru aku tahu juga,
kawan-kawan sangat syg aku,
aku engat aku ni dah x diendahkan sesape dah,
biasalah org degil mcm aku,
sape nak dtg rapat kan,
sungguh x sangka,
lebih ramai yg amik tahu pasal aku,
syukur la.

dan demi malam ni,
sempena malam tacing aku,
terimalah sebuah lagu,

|cinta kristal|

Sinar matamu bagai api menyambar
Haruskah engkau dan aku sama
Bara restu cintamu aku terpandang
Oleh pancaran demi cinta kristal

Kini aku terlontar ke dasar cintamu suci
Kini aku mengenal akan kepastian
Agungnya cintamu
Hangat membakar panas membara

Mentari cintaku ini jangan dipadamkan
Jika terpadam fanalah harapan

Kasih tunjukkan aku murni cintamu kasih
Biar aku ilhamkan akan kesucian
Kasih dan cintamu
Terus memanchorrr terus membara

Jangan padamkan mentari cinta
Jangan padamkan demi cinta kristal
Bawa ku pulang ( 3X )

sebenarnya aku nak cakap,
dah lama x pi relau,
jom karok minggu nie weh,
gian dah nie,
jom la! jom la! jom la!
neway mahal sangat.
eh! eh ! eh!
kesian la kat batin aku ni,
meronta-ronta mahu
pi karok lagu cinta kristal.
hehehe
yg atas-atas tu intro je.
sekian.


molot herot-berot anda

4 comments:

  1. aku tatau pun duit hang hilang ...! aku ingatkan bank islam buat pasai x lepas2 VO utk kerja KN ... -p

    ReplyDelete
  2. memang hilang la paiz..yelaa ko kan da de kawan baru..mana nak pandang aku da.choi

    ReplyDelete
  3. sapa kawan aku ... aku skang hidup sengsorang ... tak dak sapa nak amik tau pasal aku, dah la hidup tak dak roomate, entah2 esok2 nih, aku sakit demam orang tatau, bukak2 pintu dah berbuih dah ha ...

    ReplyDelete
  4. berbuih sebab hang sawan..haha ala tacing la polak..aduih

    ReplyDelete